Reflective-Impulsive Green Buying: Psychological Mechanism and Role of Product Information
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Obukhovich Svetlana; Deutsch Roland; Strack Fritz; Sipilä Jenni; Tarkiainen Anssi
Abstrakti:
Sustainable consumption became an inalienable part of our life. Building on it, a large share of consumer behavior research is focused on green buying as a part of sustainable consumption. Most existing literature considers sustainable actions and green buying as conscious and planned processes. However, there is recent evidence that green buying may be at the same time impulsive. Although the interest of researchers in impulsive buying in sustainable settings grows dramatically nowadays, prior studies evaluate factors affecting the impulsive buying of green products (i.e., buyer-seller personality similarity or corporate social responsibility practices) rather than the psychological mechanism behind it. Drawing on the Reflective-Impulsive Model, we address this gap and, using an experimental approach, investigate how the amount of product information shapes the impulsive and reflective decision-making process of green buying. The current paper is a research-in-progress, and it presents preliminary results of data collection and hypotheses testing.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Welcome to The New Normal: Life After The Chaos (AMSAC 2023)
Sivut
111-121
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
0
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1007/978-3-031-49039-2_11
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä