Digital Transformation and Digital Pedagogy: Quality of Learning and Teaching in EHEA

Digital Transformation and Digital Pedagogy: Quality of Learning and Teaching in EHEA

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Kämppi, Pasi; Rathod, Paresh

Tiivistelmä

This chapter focuses on more key recommendations based on ECOLHE European Project findings and current best practices. There are many pillars of digital transformation in higher education institutions, including the pedagogical aspects. This chapter provides insights, best practices, and recommendations on the key components of digital pedagogy, including quality of learning, teaching and digital environments, by presenting concrete case presentations. The main goal of this contribution is to reflect on the benefits of the ‘symbiotic learning paradigm’ on the goal of digital transformation of higher education institutions working with pan-European partners and networks.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Laurea-ammattikorkeakoulu

Rathod Paresh

Kämppi Pasi Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun toimittajat

Capogna, Stefania; Greco, Francesca

Sivut

173-179

Julkaisu­foorumi

5952

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Julkaisumaa

Sveitsi

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1007/978-3-031-70763-6_10

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä

Digital Transformation and Digital Pedagogy: Quality of Learning and Teaching in EHEA - Tiedejatutkimus.fi