Digital Transformation and Digital Pedagogy: Quality of Learning and Teaching in EHEA
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Kämppi, Pasi; Rathod, Paresh
Tiivistelmä
This chapter focuses on more key recommendations based on ECOLHE European Project findings and current best practices. There are many pillars of digital transformation in higher education institutions, including the pedagogical aspects. This chapter provides insights, best practices, and recommendations on the key components of digital pedagogy, including quality of learning, teaching and digital environments, by presenting concrete case presentations. The main goal of this contribution is to reflect on the benefits of the ‘symbiotic learning paradigm’ on the goal of digital transformation of higher education institutions working with pan-European partners and networks.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Emojulkaisun toimittajat
Capogna, Stefania; Greco, Francesca
Kustantaja
Sivut
173-179
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Julkaisumaa
Sveitsi
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1007/978-3-031-70763-6_10
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä