undefined

Evolving Topics in Federated Learning: Trends, and Emerging Directions for IS Research

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Uddin Md Raihan; Shankar Gauri; Mukta Saddam Hossain; Kumar Prabhat; Islam Najmul

Abstrakti:

Federated learning (FL) is a popular approach that enables organizations to train machine learning models without compromising data privacy and security. As the field of FL continues to grow, it is crucial to have a thorough understanding of the topic, current trends and future research directions for information systems (IS) researchers. Consequently, this paper conducts a comprehensive computational literature review on FL and presents the research landscape. By utilizing advanced data analytics and leveraging the topic modeling approach, we identified and analyzed the most prominent 15 topics and areas that have influenced the research on FL. We also proposed guiding research questions to stimulate further research directions for IS scholars. Our work is valuable for scholars, practitioners, and policymakers since it offers a comprehensive overview of state-of-the-art research on FL.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Lappeenrannan–Lahden teknillinen yliopisto LUT

Shankar Gauri Orcid -palvelun logo

Uddin Md

Islam Najmul

Kumar Prabhat Orcid -palvelun logo

Mukta Saddam

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli:

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun nimi

ICIS 2024 Proceedings

Artikkelinumero

2698

Julkaisu­foorumi

58077

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä