Walk-centric deliberations: Connecting space, place and learning
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Rolf Ahlrichs; Peter Ehrström
Abstrakti:
This article outlines methods of practice-oriented teaching at universities integrating democracy, sustainability, and learning in adult education.. The methods highlight the potential for democratic innovation in local communities in which diverse perspectives come together to address societal challenges. With a focus on sustainability and the connection among place, space, and pedagogy it introduces ‘Voice-Resonance Walks,’a deliberative method piloted in Stuttgart, Germany, for social work education. Italso highlights pilot deliberations at the district (Mini-Studentlab Deliberative Walks) and cityscape (Public Transport Walks) levels in Hamburg, Germany, involving interdisciplinary student groups in lifelong learning.These examples illustrate howhigher education institutions are engaging with the public sphere, with a particular focus on vulnerable groups of citizens and on fostering civic learning. They aim to equip students with the knowledge and skills to become future experts, decision-makers, andactive citizens, capable of understanding the challenges facing both their local neighborhoods and diverse urban spaces.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Volyymi
15
Numero
3
Sivut
349-365
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet; Yhteiskuntamaantiede, talousmaantiede; Sosiologia
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.3384/rela.2000-7426.5107
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä