undefined

Walk-centric deliberations: Connecting space, place and learning

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Rolf Ahlrichs; Peter Ehrström

Abstrakti:

This article outlines methods of practice-oriented teaching at universities integrating democracy, sustainability, and learning in adult education.. The methods highlight the potential for democratic innovation in local communities in which diverse perspectives come together to address societal challenges. With a focus on sustainability and the connection among place, space, and pedagogy it introduces ‘Voice-Resonance Walks,’a deliberative method piloted in Stuttgart, Germany, for social work education. Italso highlights pilot deliberations at the district (Mini-Studentlab Deliberative Walks) and cityscape (Public Transport Walks) levels in Hamburg, Germany, involving interdisciplinary student groups in lifelong learning.These examples illustrate howhigher education institutions are engaging with the public sphere, with a particular focus on vulnerable groups of citizens and on fostering civic learning. They aim to equip students with the knowledge and skills to become future experts, decision-makers, andactive citizens, capable of understanding the challenges facing both their local neighborhoods and diverse urban spaces.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Åbo Akademi

Ehrström Peter Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli:

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

15

Numero

3

Sivut

349-365

Julkaisu­foorumi

75129

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet; Yhteiskuntamaantiede, talousmaantiede; Sosiologia

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.3384/rela.2000-7426.5107

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä