Enhancing Lessons on the Internet of Things in Science, Technology, Engineering, and Medical Education with a Remote Lab
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Amador Nelke, Sofia; Kohen-Vacs, Dan; Khomyakov, Michael; Rosienkiewicz, Maria; Helman, Joanna; Cholewa, Mariusz; Molasy, Mateusz; Górecka, Anna; Gómez-González, José-Francisco; Bourgain, Maxime; Sagar, Athith; Berselli, Giovanni; Blank, Daniel; Winokur, Michael; Benis, Arriel
Näytä enemmänAbstrakti:
Integrating remote Internet of Things (IoT) laboratories into project-based learning (PBL) in higher education institutions (HEIs) while exploiting the approach of technology-enhanced learning (TEL) is a challenging yet pivotal endeavor. Our proposed approach enables students to interact with an IoT-equipped lab locally and remotely, thereby bridging theoretical knowledge with practical application, creating a more immersive, adaptable, and effective learning experience. This study underscores the significance of combining hardware, software, and coding skills in PBL, emphasizing how IoTRemoteLab (the remote lab we developed) supports a customized educational experience that promotes innovation and safety. Moreover, we explore the potential of IoTRemoteLab as a TEL, facilitating and supporting the understanding and definition of the requirements of remote learning. Furthermore, we demonstrate how we incorporate generative artificial intelligence into IoTRemoteLab’s settings, enabling personalized recommendations for students leveraging the lab locally or remotely. Our approach serves as a model for educators and researchers aiming to equip students with essential skills for the digital age while addressing broader issues related to access, engagement, and sustainability in HEIs. The practical findings following an in-class experiment reinforce the value of IoTRemoteLab and its features in preparing students for future technological demands and fostering a more inclusive, safe, and effective educational environment.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Centria-ammattikorkeakoulu
Sagar Athith
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Kustantajan version lisenssi
CC BY
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Sähkö-, automaatio- ja tietoliikennetekniikka, elektroniikka; Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.3390/s24196424
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä