Getting the ‘Why, What, and How’ Right About Your Metaverse Strategy
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Ruokonen Mika; Ritala Paavo
Tiivistelmä
OVERVIEW:The metaverse is widely expected to become the next generation of the Internet and to have a comparable business impact. Thus far, however, many companies have experienced significant challenges and disappointments with the metaverse. This article introduces a method for companies to create a metaverse strategy and to ask the right managerial questions to move beyond the hype and derive tangible value from metaverse technologies. We also propose three alternative pathways for implementing a metaverse strategy in practice, thereby helping managers respond effectively to metaverse-related strategic questions.PRACTITIONER TAKEAWAYS:- To achieve success in the metaverse, companies need to determine their “why,” figure out their “what,” and decide their “how.” - By pinpointing their “why,” “what,” and “how,” companies can devise an actionable metaverse strategy that will allow them to capitalize on the potential of this emerging technology to realize competitive gains—without falling prey to the hype. - Three alternative pathways exist—mission-driven, experimentation-driven, and synergy-driven—that companies can explore to achieve business impact and success in the metaverse.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Lehti/Sarja
Kustantaja
Volyymi
67
Numero
5
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1080/08956308.2024.2369007
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä