undefined

Getting the ‘Why, What, and How’ Right About Your Metaverse Strategy

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Ruokonen Mika; Ritala Paavo

Tiivistelmä

OVERVIEW:The metaverse is widely expected to become the next generation of the Internet and to have a comparable business impact. Thus far, however, many companies have experienced significant challenges and disappointments with the metaverse. This article introduces a method for companies to create a metaverse strategy and to ask the right managerial questions to move beyond the hype and derive tangible value from metaverse technologies. We also propose three alternative pathways for implementing a metaverse strategy in practice, thereby helping managers respond effectively to metaverse-related strategic questions.PRACTITIONER TAKEAWAYS:- To achieve success in the metaverse, companies need to determine their “why,” figure out their “what,” and decide their “how.” - By pinpointing their “why,” “what,” and “how,” companies can devise an actionable metaverse strategy that will allow them to capitalize on the potential of this emerging technology to realize competitive gains—without falling prey to the hype. - Three alternative pathways exist—mission-driven, experimentation-driven, and synergy-driven—that companies can explore to achieve business impact and success in the metaverse.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Routledge

Volyymi

67

Numero

5

Julkaisu­foorumi

66160

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1080/08956308.2024.2369007

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä