undefined

Where should we go? Deep tech market entry decisions through the lens of uncertainty

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Myers Alexander; Kozlova Mariia; Yeomans Julian Scott

Tiivistelmä

One of the defining characteristics of deep tech ventures is that their technology could be adapted to multiple applications. In addition to choosing the market segment that the company will focus on, deep tech ventures need to first make a choice about how to develop their technology and then choose a market opportunity to target. For instance, a tool from The Lean Startup toolkit, called the Market Opportunity Navigator, helps firms to select a market opportunity. In this chapter, we expand the tool to also reflect the earlier technology development choice and also to reflect the high level of uncertainty that surrounds these decisions. A simulated case company (based on a real deep tech venture) is used to demonstrate the novel Technology Opportunity Navigator. Due to the additional complexity of the resulting model, the novel sensitivity analysis tool, SimDec, was employed to provide insights into the different dimensions of the decision. We then show how the tool and visualized results can be incorporated back into the firm’s strategy development process. The chapter contributes to the entrepreneurship literature by showing how analysis can reduce decision-making uncertainty. We contribute to the sensitivity analysis literature by showing how qualitative, multi-criteria decision-making can be supported by SimDec.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Lappeenrannan–Lahden teknillinen yliopisto LUT

Kozlova Mariia Orcid -palvelun logo

Myers Alexander

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.4324/9781003453789-9

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä