undefined

Kohderyhmälähtöisyyden merkitys sisällöntuotannossa

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Tattari, Hanna

Tiivistelmä

Tarvelähtöinen sisältömarkkinointi syventyy kohdehenkilön elämään ja hänen tiedostettuihin tai vielä tiedostamattomiin tarpeisiinsa. Esimerkiksi viestinnän puolella sama ajatus kulkee termillä kohderyhmälähtöinen viestintä. Jotta viestin saa läpi tämän aikakauden informaatiotulvassa, täytyy osata hypätä kohderyhmän edustajan saappaisiin. Viestijän pitää kysyä itseltään, mitä kohderyhmä haluaa tai tarvitsee. Tarvelähtöisyys merkitsee sitä, että markkinoija tietää millä tavalla viestin voi paketoida niin, että se täyttää jonkin kohdehenkilön tarpeen.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Yleistajuinen

Vertaisarvioitu

Ei-vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli

Julkaisukanavan tiedot

Lehti

eSignals

Kustantaja

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Numero

19.9.2024

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Media- ja viestintätieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Suomi

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

suomi

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä