The many socials: how a social enterprise uses social media to communicate social capital-based social value. A case study
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Qian Wang; Anette Hallin; Stefan Lång; Wilhelm Barner-Rasmussen
Abstrakti:
Purpose<br/>This study responds to the need in social entrepreneurship research for more empirical studies to clarify the meaning of social value. Specially, it aims to explore the meaning of social value communicated on social media (SoMe) within the local context of a social enterprise (SE).<br/><br/>Design/methodology/approach<br/>A multimodal social semiotic approach was applied to several hundred Facebook posts of a Finnish SE providing elderly care solutions, complemented by secondary data from high-quality press sources.<br/><br/>Findings<br/>Building on Young’s (2006) dimensions of social value and Hidalgo et al.’s (2021) theorisation of social capital in social entrepreneurship, the authors find that an SE draws on multiple levels of social capital on SoMe to express the meaning of the social value it creates.<br/><br/>Research limitations/implications<br/>Although limited to one case, this study provides a deep contextual understanding of how SEs can give meaning to social value and leverage social capital on SoMe to do so.<br/><br/>Practical implications<br/>The authors offer a contextually embedded framework for SEs to communicate social value through media. This approach enables SEs to engage stakeholders more effectively and improve the quality of support for local initiatives.<br/><br/>Social implications<br/>Improvements in SEs’ ability to communicate social value will increase their legitimacy, thus enhancing their prospects to survive and create sustained social value.<br/><br/>Originality/value<br/>The authors strengthen the theoretical underpinnings of social value by being among the first to empirically describe its connection to social capital in an SE, thereby deepening previous studies on subjective social value. Methodologically, this study is the first, to the best of the authors’ knowledge, to apply social semiotics to research on SEs.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Lehti/Sarja
Volyymi
21
Numero
1
Sivut
22-45
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1108/SEJ-08-2023-0104
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä