undefined

The many socials: how a social enterprise uses social media to communicate social capital-based social value. A case study

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Qian Wang; Anette Hallin; Stefan Lång; Wilhelm Barner-Rasmussen

Abstrakti:

Purpose<br/>This study responds to the need in social entrepreneurship research for more empirical studies to clarify the meaning of social value. Specially, it aims to explore the meaning of social value communicated on social media (SoMe) within the local context of a social enterprise (SE).<br/><br/>Design/methodology/approach<br/>A multimodal social semiotic approach was applied to several hundred Facebook posts of a Finnish SE providing elderly care solutions, complemented by secondary data from high-quality press sources.<br/><br/>Findings<br/>Building on Young’s (2006) dimensions of social value and Hidalgo et al.’s (2021) theorisation of social capital in social entrepreneurship, the authors find that an SE draws on multiple levels of social capital on SoMe to express the meaning of the social value it creates.<br/><br/>Research limitations/implications<br/>Although limited to one case, this study provides a deep contextual understanding of how SEs can give meaning to social value and leverage social capital on SoMe to do so.<br/><br/>Practical implications<br/>The authors offer a contextually embedded framework for SEs to communicate social value through media. This approach enables SEs to engage stakeholders more effectively and improve the quality of support for local initiatives.<br/><br/>Social implications<br/>Improvements in SEs’ ability to communicate social value will increase their legitimacy, thus enhancing their prospects to survive and create sustained social value.<br/><br/>Originality/value<br/>The authors strengthen the theoretical underpinnings of social value by being among the first to empirically describe its connection to social capital in an SE, thereby deepening previous studies on subjective social value. Methodologically, this study is the first, to the best of the authors’ knowledge, to apply social semiotics to research on SEs.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Åbo Akademi

Wang Qian

Lång Stefan

Barner-Rasmussen Wilhelm Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli:

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

21

Numero

1

Sivut

22-45

Julkaisu­foorumi

67229

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1108/SEJ-08-2023-0104

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä