undefined

Customer Review Analysis of Online E-commerce Platforms: A Configurational Approach

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Jozsef Mezei; Laleh Davoodi; Shahrokh Nikou

Abstrakti:

<p>In order to understand the antecedents of customer satisfaction, businesses can analytically utilise the growing amount of customer information. Unstructured text data can be used to uncover important information owing to developments in Natural Language Processing and text analytics approaches. In this paper, we focus on customer reviews posted on e-commerce shopping platforms. We perform manual data annotation to determine the sentiment of the review with respect to the most important aspects of the customer journey. The 14 extracted aspects are grouped into three categories that correspond to the stages of the customer's interaction with the e-commerce platform. We make use of a configurational approach, Fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis, to understand how the sentiment with respect to the three stages combines to achieve positive customer satisfaction. The outcomes of the analysis show that all three stages of the customer journey play important roles in determining the final evaluation of a customer, leading to a positive or negative sentiment. The theoretical and practical implications are discussed.</p>
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Åbo Akademi

Davoodi Laleh Orcid -palvelun logo

Mezei Jozsef

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli:

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä