Customer Review Analysis of Online E-commerce Platforms: A Configurational Approach
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Jozsef Mezei; Laleh Davoodi; Shahrokh Nikou
Abstrakti:
<p>In order to understand the antecedents of customer satisfaction, businesses can analytically utilise the growing amount of customer information. Unstructured text data can be used to uncover important information owing to developments in Natural Language Processing and text analytics approaches. In this paper, we focus on customer reviews posted on e-commerce shopping platforms. We perform manual data annotation to determine the sentiment of the review with respect to the most important aspects of the customer journey. The 14 extracted aspects are grouped into three categories that correspond to the stages of the customer's interaction with the e-commerce platform. We make use of a configurational approach, Fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis, to understand how the sentiment with respect to the three stages combines to achieve positive customer satisfaction. The outcomes of the analysis show that all three stages of the customer journey play important roles in determining the final evaluation of a customer, leading to a positive or negative sentiment. The theoretical and practical implications are discussed.</p>
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Lehti/Sarja
Proceedings of the 57th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, HICSS 2024
Emojulkaisun nimi
Proceedings of the 57th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, HICSS 2024
Sivut
1476-1485
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä