The Net Promoter Score interrogated through a services marketing lens: Review and recommendations for service organizations
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Lacohee, Hazel; Souchon, Anne; Dickenson, Peter; Krug, Louise; Saffre, Fabrice
Tiivistelmä
The Net Promoter Score (NPS) is used by many service organizations as a key customer loyalty metric and driver of growth. Yet, despite its widespread adoption and consequent benchmarking benefits, the methodological soundness and usefulness of NPS has been questioned. Compounding these problems, few guidelines on NPS enhancement strategies exist, since research on antecedents to NPS remains elusive. The combination of (a) questionable research underpinning the original proposal for NPS, and (b) an under-researched nomological net, creates an unfortunate paradox, whereby service organizations strive to raise a score that may or may not lead to organizational success, with little evidence-based knowledge on how to raise this score strategically. To address this, we utilize a guiding framework to interrogate NPS though a services marketing lens. We use this framework to underpin a critical review of NPS as it applies to service organizations, and through the review, identify and discuss ten NPS interrogations. We then propose recommendations that address each of these to enhance further knowledge development and improve ongoing practice of NPS by service organizations.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
Saffre Fabrice
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Volyymi
66
Numero
2-3
Sivut
241-260
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Kustantajan version lisenssi
CC BY
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Media- ja viestintätieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Kyllä
DOI
10.1177/14707853231218605
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä