undefined

The Net Promoter Score interrogated through a services marketing lens: Review and recommendations for service organizations

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Lacohee, Hazel; Souchon, Anne; Dickenson, Peter; Krug, Louise; Saffre, Fabrice

Tiivistelmä

The Net Promoter Score (NPS) is used by many service organizations as a key customer loyalty metric and driver of growth. Yet, despite its widespread adoption and consequent benchmarking benefits, the methodological soundness and usefulness of NPS has been questioned. Compounding these problems, few guidelines on NPS enhancement strategies exist, since research on antecedents to NPS remains elusive. The combination of (a) questionable research underpinning the original proposal for NPS, and (b) an under-researched nomological net, creates an unfortunate paradox, whereby service organizations strive to raise a score that may or may not lead to organizational success, with little evidence-based knowledge on how to raise this score strategically. To address this, we utilize a guiding framework to interrogate NPS though a services marketing lens. We use this framework to underpin a critical review of NPS as it applies to service organizations, and through the review, identify and discuss ten NPS interrogations. We then propose recommendations that address each of these to enhance further knowledge development and improve ongoing practice of NPS by service organizations.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

66

Numero

2-3

Sivut

241-260

Julkaisu­foorumi

58602

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Kustantajan version lisenssi

CC BY

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Media- ja viestintätieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Kyllä

DOI

10.1177/14707853231218605

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä