Literature-Based Practices for Designing Female-Inclusive Software Engineering and Computer Science Programs
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Kovaleva Yekaterina; Happonen Ari; Kindsiko Eneli
Tiivistelmä
Gender imbalance in Software Engineering (SE) and Computer Science (CS) is a global issue. For years, these fields were male-dominant, affecting the way society perceived these careers. Girls who feel the unwelcoming atmosphere of the computer technology industry and do not receive support in choosing SE and CS education tend to choose more traditional “female” careers. One way to solve this problem is to make SE and CS education more welcoming for a female audience. To achieve that, universities and other higher education institutions need to make changes in the program design and promotion to potential applicants. This study aims to collect practices for attracting more women and achieving better gender balance in SE and CS tertiary education. We conducted a literature review of 49 studies. As a result, we identified thirteen initiatives that could be implemented at promotion, university, program, and course levels.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Konferenssi
Volyymi
828
Sivut
247-260
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei tietoa
DOI
10.1007/978-981-99-8111-3_23
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä