undefined

Literature-Based Practices for Designing Female-Inclusive Software Engineering and Computer Science Programs

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Kovaleva Yekaterina; Happonen Ari; Kindsiko Eneli

Tiivistelmä

Gender imbalance in Software Engineering (SE) and Computer Science (CS) is a global issue. For years, these fields were male-dominant, affecting the way society perceived these careers. Girls who feel the unwelcoming atmosphere of the computer technology industry and do not receive support in choosing SE and CS education tend to choose more traditional “female” careers. One way to solve this problem is to make SE and CS education more welcoming for a female audience. To achieve that, universities and other higher education institutions need to make changes in the program design and promotion to potential applicants. This study aims to collect practices for attracting more women and achieving better gender balance in SE and CS tertiary education. We conducted a literature review of 49 studies. As a result, we identified thirteen initiatives that could be implemented at promotion, university, program, and course levels.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Lappeenrannan–Lahden teknillinen yliopisto LUT

Happonen Ari Orcid -palvelun logo

Kovaleva Yekaterina

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei tietoa

DOI

10.1007/978-981-99-8111-3_23

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä