A toolset for unsupervised assessment of learning outcomes
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Mailagaha Kumbure Mahinda; Stoklasa Jan; Luukka Pasi; Tarkiainen Anssi; Jantunen Ari
Tiivistelmä
To efficiently manage and (re)design the education events, it is necessary to determine what their effect on student’s learning is. Even though there are tools to reflect the level of knowledge of students on the output, the usability of such information for course design and optimization is limited. This paper presents an open-access set of tools that enable the analysis of the effects of learning events on the cognitive structures of their participants represented by cognitive maps. This unsupervised learning-outcome assessment approach operationalizes learning as changes in cognitive diversity, presence and strengths of causal relationships, etc., or robustness thereof.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Lappeenrannan–Lahden teknillinen yliopisto LUT
Tarkiainen Anssi
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1016/j.simpa.2023.100587
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä