Enhancing the order-to-delivery process with real-time performance measurement based on digital visualization
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Holopainen Mira; Saunila Minna; Ukko Juhani
Tiivistelmä
This study examined the order-to-delivery (OTD) process that employ real-time performance measurement based on digital visualization (DV). It was performed as a longitudinal case study using the design science approach. The case company delivers customized technology solutions to its customers, with a specific focus on the OTD process of maintenance services. DV, it was found, is a powerful tool capable of enhancing the performance measurement of the OTD process. Determining the focal points that DV-based real-time performance measurement focuses on facilitates the implementation of the performance implications of the process. Further, these performance implications are the result of an appropriate interplay between real-time performance measurement and DV. The study addresses the voice of workers to avoid possible bias concerning the views of management or the limited visibility of certain areas of the company. This study is among the first to examine performance measurement that uses novel technologies to enhance decision-making.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Volyymi
11
Numero
1
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1080/21693277.2023.2217237
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä