Crosscurricular teacher collaboration actualizing teacher professionalism: Revising a didactic model
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Nina Mård; Charlotta Hilli
Abstrakti:
This chapter examines crosscurricular teacher collaboration, meaning teachers with different subject affiliations teach together. The aim was to revise a didactic model for crosscurricular teaching developed by the authors in 2020. The model is framed by Didaktik theories, which respect teacher autonomy and cultural and political contexts of education but lack concepts for teacher collaboration. Based on previous research, we included teacher professionalism in the model as a conditional factor besides collaboration, the curriculum, and school culture. This chapter suggests that teacher professionalism affects the implementation and outcomes of crosscurricular teacher collaboration. Successful crosscurricular teacher collaboration is worth considering because it can reduce teachers’ workload; increase their professional wellbeing, motivation, and engagement; support their professional development; and improve education. The school should work toward a culture of collaboration that respects teachers’ professionalism, provides resources to transform the curriculum, and supports the development of new shared teaching practices. The chapter and the revised model suggest that crosscurricular teacher collaboration can be understood as Bildung-oriented collective processes.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Developing a Didactic Framework Across and Beyond School Subjects
Kustantaja
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.4324/9781003367260
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä