Teachers’ professional learning through mentor education: a longitudinal mixed-methods study
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Elise Sivertsen Arnsby; Jessica Aspfors; Katharina Jacobsson
Abstrakti:
Mentor education for practice teachers and mentors’ professional learning has been described as an underdeveloped area in research. Therefore, the aim of this study was to gain a deeper understanding and knowledge of teachers’ professional learning during and after completing mentor education in Norway. The research questions examine teachers’ experiences of learning through mentor education and the implementation of mentor education in practice. Using a longitudinal mixed-methods research design, quantitative and qualitative data were collected in different phases, providing an opportunity to explore teachers’ professional learning during and 1.5 years after completing a two-year university-based mentor education programme. Through its longitudinal mixed-methods design and collective and school-based participation in mentor education, this study offers new perspectives on teachers’ professional learning and mentor education. The results show that participants experience professional learning as mentors and as teachers because of the content focus, duration, and collective participation of the mentor education programme. Moreover, the results show that the knowledge and skills acquired through mentor education have been implemented into the participants’ own and collective mentoring, teaching, and collaborative practices.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1080/20004508.2023.2273019
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä