Non-affirmative theory of education: problems, positionings and possibilities
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Michael Uljens
Abstrakti:
<p>Non-affirmative education theory represents a contemporary interpretation of the longstanding European tradition of Bildung and Bildung-related theory of education. This introductory chapter begins with a broad view of non-affirmative theory of education and Bildung, as well as the motives for engaging in such a dialogue. Second, as this way of theorising education and Bildung starts from education as an academic discipline of its own, this introduction describes some of the typical questions raised within the German and Nordic traditions of general education (Allgemeine Pädagogik). Third, this chapter includes a short overview of the volume, describing its structure and the separate chapters.</p>
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Åbo Akademi
Uljens Michael
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Lehti/Sarja
Emojulkaisun nimi
Kustantaja
Volyymi
20
Sivut
3-19
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1007/978-3-031-30551-1_1
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä