Future look : Communicating with customers using digital channels
Julkaisuvuosi
2022
Tekijät
Niininen, Outi; Singaraju, Stephen; Karjaluoto, Heikki; Valentini, Chiara; Muhonen, Markus
Tiivistelmä
Digital Marketing is a fast-moving field, and the future of Digital Marketing Communication is multifaceted. Communication with customers can be based on either their current geographical location, their past online behaviour or their actions across various social media platforms. Communications can vary from one-to-one to many-to-many with varying types of digital technology used to facilitate it. The focus of Digital Marketing is to deliver smooth, effortless and enjoyable experiences to customers no matter their location. Existing digital services will be enhanced by greater use of Artificial Intelligence, Big Data and automation. Analytics, when combined with location-based services, will tempt consumers with goods/services designed to delight each individual ‘at the right time, in the right place’. This chapter offers a picture of what communication with customers might look like in the future.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Emojulkaisun toimittajat
Niininen, Outi
Kustantaja
Sivut
165-175
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede; Media- ja viestintätieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.4324/9781003093909-20
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä