undefined

Facilitating Collaborative Learning with Virtual Reality Simulations, Gaming and Pair Programming

Julkaisuvuosi

2022

Tekijät

Näykki, Piia; Fagerlund, Janne; Silvennoinen, Minna; Manu, Mari; Nousiainen,Tuula; Juntunen, Merja; Vesisenaho, Mikko

Tiivistelmä

The chapter presents socio-interactional functions that support collaborative learning through three case examples. The examples stem from our long line of empirical research in which we have explored the possibilities of using various types of emerging digital technologies for enhancing collaborative learning and interaction. We present case examples from technology-enhanced simulation-based learning environments, Vive/Minecraft applying XR/VR and pair programming in a creative media project design with Scratch, which are all regarded as powerful experiential learning contexts that can provide engaging opportunities for collaborative learning.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Nousiainen Tuula Orcid -palvelun logo

Vesisenaho Mikko Orcid -palvelun logo

Manu Mari Orcid -palvelun logo

Fagerlund Janne Orcid -palvelun logo

Näykki Piia Orcid -palvelun logo

Silvennoinen Minna Orcid -palvelun logo

Juntunen Merja Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun toimittajat

Ivanović, Mirjana; Klašnja-Milićević, Aleksandra; Jain, Lakhmi C.

Kustantaja

Springer

Sivut

299-315

Julkaisu­foorumi

5952

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Sveitsi

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1007/978-3-031-04662-9_14

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä