undefined

The AISA data user's guide

Julkaisuvuosi

1998

Tekijät

Mäkisara, Kai

Tiivistelmä

The primary purpose of this report is to help the prospective users of the Finnish airborne imaging spectrometer AISA to better utilise the data the instrument collects. Most of the topics discussed are also applicable to other airborne imaging spectrometers. The emphasis is on understanding the formation and the characteristics of the data and the data processing methods used with this kind of data. The structure of the AISA instrument is reviewed with emphasis on the aspects that have effect on the usability of the data collected by the instrument. Practical methods and rules of thumb for selection of the data collection parameters for different applications are presented. The radiometric processing of the data, including the atmospheric correction is reviewed. The problems related to analysis of the hyperspectral data are also discussed. A method for automatic selection of spectral channels is presented. The method can be used either for data collection or for data analysis. The requirements for the software used for analysis of hypersspectral data are presented. The software made at VTT for preprocessing and spectral channel selection are introduced. A short bibliography of earlier research on use of imaging spectrometer data is included in the report.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Erillisteos

Yleisö

Ammatillinen

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys

Julkaisukanavan tiedot

Lehti

VTT Tiedotteita - Meddelanden - Research Notes

Kustantaja

VTT Technical Research Centre of Finland

Numero

1894

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Kustantajan version lisenssi

Muu lisenssi

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Ei