undefined

Establishing continuous assessment using measurements

Julkaisuvuosi

1999

Tekijät

Järvinen, Janne; Solingen, Rini van

Tiivistelmä

Software process assessments have become commonplace in the software industry. Assessments are sometimes regarded, however, as too infrequent, expensive and disruptive. Hence, there is a clear need for alternative ways to assess the current status of software processes and monitor the implementation of improvement activities. An assessment of software processes is based on finding indicators for establishing whether certain processes exist and how well they are performed. Based on the assessment outcome, improvement actions will be identified and guided with appropriate measurements. The software process (re-) assessment can be supported and made more frequent by using data from these measurements, and thus reducing the cost of the assessment. In the European project PROFES (PROduct-Focused Improvement of Embedded Software processes) an integrated, product-focused process improvement methodology has been developed and tested in the industrial partner sites. Among other things, PROFES integrates process assessment and software measurement to enable continuous assessment. This paper shows how this combination of assessment and measurement was done in practice. It also describes examples of measurements and their connection to the assessment method.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Julkaisukanavan tiedot

Lehti

VTT Symposium

Konferenssi

International Conference on Product Focused Software Process Improvement

Kustantaja

VTT Technical Research Centre of Finland

Numero

195

Sivut

49-67

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei tietoa

Kustantajan version lisenssi

Muu lisenssi

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Ei