undefined

Expectations for young job applicants’ digital identity related to company’s social media brand development strategies

Julkaisuvuosi

2021

Tekijät

Happonen Ari; Manninen Laura; Hirvimäki Marika; Nolte Alexander

Tiivistelmä

It is common for SMEs to include their employees’ social media image and followers in their brand development strategy. Thus, they consequently also make the social media image and followers of prospective employees’ part of their recruitment strategy. However, most students have not yet noticed this trend and are primarily focusing on goals set by their education programmes without focusing on the potential marketability of their own social media image. To address this gap, we conducted a literature review and interviewed representatives from recruiting companies. Our findings reveal that growth-oriented companies seek applicants with an excellent individual brand image because they perceive it as an indication for future gains in this regard. Moreover, we also found that companies should support new applicants’ skills in their orientation process, especially social media branding because it will help them align with the company’s brand vision.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Lappeenrannan–Lahden teknillinen yliopisto LUT

Hirvimäki Marika

Happonen Ari Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

29

Numero

2

Sivut

87-108

Julkaisu­foorumi

67202

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Liiketaloustiede; Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei tietoa

DOI

10.1080/13215906.2021.2000482

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä