Capabilities in developing knowledgeintensive service business
Julkaisuvuosi
2011
Tekijät
Wallin, Arto; Palo, Teea
Tiivistelmä
The development of an innovative service concept and superior customer value is a key success factor in the current business environment. In parallel with new service development, companies need to develop innovative business models to create value for the services. A key question in this development is what kind of capabilities companies can use to develop their knowledge-intensive services and service-based business models. The aim of the study presented in this paper is to identify and categorize the key capabilities needed. The empirical research consists of qualitative semi-structured interviews conducted in five companies currently developing their service business. As a result, the study presents a classification of the types of capabilities in service business development. This classification helps companies create and acquire the necessary capabilities and develop service-based business models.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
Wallin Arto
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Lehti
VTT Symposium
Emojulkaisun nimi
Konferenssi
VTT Symposium on Service Innovation
Kustantaja
VTT Technical Research Centre of Finland
Numero
271
Sivut
62-72
ISSN
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Kustantajan version lisenssi
Muu lisenssi
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä