undefined

Capabilities in developing knowledgeintensive service business

Julkaisuvuosi

2011

Tekijät

Wallin, Arto; Palo, Teea

Tiivistelmä

The development of an innovative service concept and superior customer value is a key success factor in the current business environment. In parallel with new service development, companies need to develop innovative business models to create value for the services. A key question in this development is what kind of capabilities companies can use to develop their knowledge-intensive services and service-based business models. The aim of the study presented in this paper is to identify and categorize the key capabilities needed. The empirical research consists of qualitative semi-structured interviews conducted in five companies currently developing their service business. As a result, the study presents a classification of the types of capabilities in service business development. This classification helps companies create and acquire the necessary capabilities and develop service-based business models.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Julkaisukanavan tiedot

Lehti

VTT Symposium

Konferenssi

VTT Symposium on Service Innovation

Kustantaja

VTT Technical Research Centre of Finland

Numero

271

Sivut

62-72

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Kustantajan version lisenssi

Muu lisenssi

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä