undefined

Servitization and non-technological innovation in Finnish manufacturing establishments

Julkaisuvuosi

2011

Tekijät

van der Have, Robert

Tiivistelmä

Several researchers have recently argued that manufacturing companies can stave off price competition, increase margins and retain customers by combining services to their product offerings, and that their users and clients are important sources of this type of non-technological renewal. To date, however, there exists very scarce systematic evidence for these claims. In our explorative survey study, we investigate firstly the generality of such non-technological forms of innovation and renewal in Finnish manufacturing establishments across various industries, including both product- and processoriented industries. Secondly, we contribute by examining potential enablers of service innovation. The findings show that 20 to 30 % of manufacturers are actively engaged in the process of servitization.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Julkaisukanavan tiedot

Lehti

VTT Symposium

Konferenssi

VTT Symposium on Service Innovation

Kustantaja

VTT Technical Research Centre of Finland

Numero

271

Sivut

197-207

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Kustantajan version lisenssi

Muu lisenssi

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Avainsanat

[object Object]

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä