Servitization and non-technological innovation in Finnish manufacturing establishments
Julkaisuvuosi
2011
Tekijät
van der Have, Robert
Tiivistelmä
Several researchers have recently argued that manufacturing companies can stave off price competition, increase margins and retain customers by combining services to their product offerings, and that their users and clients are important sources of this type of non-technological renewal. To date, however, there exists very scarce systematic evidence for these claims. In our explorative survey study, we investigate firstly the generality of such non-technological forms of innovation and renewal in Finnish manufacturing establishments across various industries, including both product- and processoriented industries. Secondly, we contribute by examining potential enablers of service innovation. The findings show that 20 to 30 % of manufacturers are actively engaged in the process of servitization.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
van der Have Robert
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Lehti
VTT Symposium
Emojulkaisun nimi
Konferenssi
VTT Symposium on Service Innovation
Kustantaja
VTT Technical Research Centre of Finland
Numero
271
Sivut
197-207
ISSN
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Kustantajan version lisenssi
Muu lisenssi
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Avainsanat
[object Object]
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä