undefined

The fuzzy front end of experience design: Workshop proceedings

Julkaisuvuosi

2015

Tekijät

Kaasinen, Eija; Karvonen, Hannu; Lu, Yichen; Varsaluoma, Jari; Väätäjä, Heli

Tiivistelmä

To start an experience design process, the designers should determine what experience they intend to aim for. How should this decision be made? How can the information from various sources be utilised to define the targeted experience? In which form should the targeted experience be presented so that it can guide the design process? To find answers to the questions above, we organized the workshop "Fuzzy Front End of Experience Design" at the NordiCHI 2014 Conference in Helsinki. The workshop brought together practitioners and academics to share their knowledge and lessons learned, and to explore how to get from the fuzzy front end to a shared vision of the experience to aim for. These proceedings include the workshop position papers that provide examples of experience goal setting from different fields. In addition, we present the results of the workshop activities, where we discussed the characteristics of good experience goals as well as where to find insight and inspiration in the process of experience goal setting.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy

Kaasinen Eija Orcid -palvelun logo

Karvonen Hannu Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Erillisteos

Yleisö

Ammatillinen

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys

Julkaisukanavan tiedot

Lehti

VTT Technology

Kustantaja

VTT Technical Research Centre of Finland

Numero

209

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Kustantajan version lisenssi

Muu lisenssi

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Sähkö-, automaatio- ja tietoliikennetekniikka, elektroniikka

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä