undefined

Upskill America? : The implications of neoliberal discourses in educational programs for migrant learners

Julkaisuvuosi

2021

Tekijät

Ennser-Kananen, Johanna; Vanek, Jen

Tiivistelmä

In the US, adult literacy and English language programs have long had a functional framing, making use of public funds to acknowledge and support a range of learning goals. Such programs have fallen short of providing educational opportunities, because they are underfunded. At the same time, the rapid pace of innovation and high levels of employment create an imperative for adults who have been traditionally left out of the work/economy to become employable. Hence, crisis discourse around “skills gaps” and the need to upskill is common. This chapter understands such processes as part of neoliberal ideologies and analyzes the discourses around “upskilling” in two policy documents, the Migration Policy Institute (MPI)’s English Plus Integration Shifting the Instructional Paradigm for Immigrant Adult Learners to Support Integration Success and the National Immigration Forum (NIF)’s Upskilling New Americans: Innovative English Training for Career Advancement. Our analysis illustrates how discourse in these texts provides a glimpse of the priorities that influence learning, some of which may create vulnerability and disenfranchisement for adult migrants with emerging print literacy. More specifically, our findings speak to the different ways adult learners are viewed and the problematic prioritization of employers as main beneficiaries of upskilling initiatives. We thereby shed light on what it means, when educational opportunities are framed as “training” versus “learning” and what the implications of such discourses are for the inclusion/exclusion of adult learners in the US.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Ennser-Kananen Johanna Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun toimittajat

Brown, Mabel Ann

Kustantaja

Routledge

Sivut

42-56

Julkaisu­foorumi

5876

Julkaisufoorumitaso

3

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Sosiaali- ja yhteiskuntapolitiikka; Kasvatustieteet; Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Kyllä

DOI

10.4324/9781003016090-5

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä