undefined

Knowledge Brokering in an Era of Communication Visibility

Julkaisuvuosi

2023

Tekijät

van Zoonen, Ward; Sivunen, Anu

Tiivistelmä

This study presents an analysis of the extent to which enterprise social media (ESM) use enhances visibility of content (message transparency) and connections (network translucence) in organizations, and how this affects knowledge brokering. The findings support the theory of communication visibility by demonstrating that ESM use is associated with perceptions of message transparency and network translucence. Furthermore, the findings suggest that employees, regardless of their position within a network, are provided with a vision advantage and thus have the ability to engage in knowledge brokering. Future work needs to examine the impact of network characteristics on these effects. This article contributes to our understanding of knowledge brokering in contemporary networked and mediated workplaces. Specifically, this article offers an analysis of the theory of communication visibility and demonstrates the mediating role of communication visibility in the relationship between ESM use and intraorganizational knowledge brokering activities.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

van Zoonen Ward Orcid -palvelun logo

Sivunen Anu Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

60

Numero

1

Sivut

313-330

Julkaisu­foorumi

83966

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Media- ja viestintätieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1177/2329488420937348

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä