undefined

Transformative Language Teaching for Sustainability : From Theory to Practice

Julkaisuvuosi

2025

Tekijät

Maijala, Minna; Kuusalu, Salla-Riikka; Ullakonoja, Riikka

Tiivistelmä

This edited book is centred around the novel didactic model of Transformative Language Teaching for Sustainability. The contributing authors discuss the uses and possibilities of the model, as well as other sustainability-related aspects of language education, such as Education for Sustainable Development, transformative language teaching methods, and ecolinguistics. The book consists of a combination of theoretical review articles and practical research articles drawing on findings from a variety of contexts and educational settings. While there are many practical examples of pedagogical approaches and methods for transformative education for sustainability, this book presents a thorough framework based on academic research, designed to be useful to language teachers, teacher trainers, policy makers, and curriculum designers, as well as academics working in fields such as applied linguistics, language learning, language teaching, language education policy, environmental education, and sustainability education.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Turun yliopisto

Ullakonoja Riikka

Maijala Minna

Kuusalu Salla-Riikka

Jyväskylän yliopisto

Ullakonoja Riikka Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Toimitustyö

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

C2 Toimitettu kirja, kokoomateos, konferenssijulkaisu tai lehden erikoisnumero

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun nimi

Palgrave Macmillan

Julkaisu­foorumi

5778

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1007/978-3-031-85493-4

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä