Approach and Experiences of Using Digital Credentials in Continuing Education Moocs
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Väätäjä, Heli; Alhonsuo, Mira; Beloglazova, Liudmila; Gröhn, Anssi; Soininen, Tiina
Tiivistelmä
Microcredentials (MCs) are gaining increasing interest in continuing education and life-long learning in higher education institutions. MCs are often used within informal learning context and are related to microlearning entities, but they can also be used within formal learning and when delivering degrees. Our goal was to develop an approach and model for micro-learning and DCs to be piloted in two 5 ECTS continuing education MOOCs. We aimed at supporting student engagement by a gamified approach to motivate learners, and to give feedback on the competence development as well as to show the gained competences. We developed an initial stackable three-level framework for DCs, starting from nanocredentials related to microlearning entities, and ending at highest level with metacredentials for successful course completion. We describe the designed framework and its connection to pilot course design and implementation. The number of applications for the open digital badges was relatively high (60-70%) for both the nanocredentials and the metacredentials. The results of an online questionnaire after the pilot show that most of the students that responded (N = 36) reported that the used assessment method for the competences related to micro-credentials gave feedback on their learning, DCs showed development of their skills and competences, and getting a DC was found to be motivating and encouraging. However, about one fifth of the respondents saw no value in DCs. Further studies are needed to understand the factors affecting the perceived value of DCs, and to develop and test DC models in CEE.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Sivut
945-954
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Kustantajan version lisenssi
CC BY NC
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Muu tekniikka; Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Sveitsi
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.5281/zenodo.14254840
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä