The mediation effects of gratification, performance expectancy and trust on retailing mobile apps continuous use
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Olaleye, Sunday Adewale; Ukpabi, Dandison; Andreini, Daniela; Salo, Jari
Tiivistelmä
This research explicates the significance of mobile retail app continuous use to make the online shopping experience more trustful, comfortable, and enjoyable for consumers. The paper employed a quantitative method and collected empirical data from 289 Finnish mobile retail app users. Also, the study used covariance-based structural equation modelling to test the hypothesised relationships with AMOS 22.0. The paper broadens the theoretical and managerial insights into how trust, performance expectancy, and gratification play an active mediating role between effort expectancy, social influence, and continuous use of mobile retail apps. This paper recommends that retailing managers relate the mediation role of trust, performance expectancy, and gratification as a critical means of causing an effect on the mobile retail app's continuous use when reviewing their technology strategy. This paper will influence society by shortening retailing transaction time and promoting sustainable retailing.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Helsingin yliopisto
Salo Jari
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Kustantaja
Volyymi
23
Numero
2
Sivut
148-174
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede; Media- ja viestintätieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1504/ijmc.2024.136638
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä