Liiketoiminnan kannattavuus, kannattavuus ja kannattavuus
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Sirkiä, Jukka; Leskinen, Juha
Tiivistelmä
Kannattavuus on yritys- tai liiketoiminnan perusta. Ilman riittävää kannattavuutta yrityksen toiminnan jatkuvuus on vaarassa. Kannattava yritys pystyy ylläpitämään asiakaspalveluaan, tarjoamaan huolto- ja takuupalveluja sekä kehittämään jatkossakin uusia tuotteita ja palveluja. Hyvänä esimerkkinä tästä toimii Starbucks-kahvilaketju, joka nosti tuotteidensa hintoja hieman, mutta saavutti merkittävän parannuksen kannattavuudessa (Dawson 2019). Pienet hinnankorotukset oikein kohdennettuina voivat vaikuttaa merkittävästi yrityksen tulokseen, kunhan hinnankorotukset tehdään fiksulla tavalla ja myös hyvin perustellen.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Laurea-ammattikorkeakoulu
Leskinen Juha
LAB-ammattikorkeakoulu
Sirkiä Jukka
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Blogikirjoitus
Emojulkaisun tyyppi
Verkkoalusta
Yleisö
Ammatillinen
Vertaisarvioitu
Ei-vertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
D1 Artikkeli ammattilehdessäJulkaisukanavan tiedot
Lehti
LAB Focus
Kustantaja
LAB-ammattikorkeakoulu
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Suomi
Kustantajan kansainvälisyys
Kotimainen
Kieli
suomi
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä