undefined

Liiketoiminnan kannattavuus, kannattavuus ja kannattavuus

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Sirkiä, Jukka; Leskinen, Juha

Tiivistelmä

Kannattavuus on yritys- tai liiketoiminnan perusta. Ilman riittävää kannattavuutta yrityksen toiminnan jatkuvuus on vaarassa. Kannattava yritys pystyy ylläpitämään asiakaspalveluaan, tarjoamaan huolto- ja takuupalveluja sekä kehittämään jatkossakin uusia tuotteita ja palveluja. Hyvänä esimerkkinä tästä toimii Starbucks-kahvilaketju, joka nosti tuotteidensa hintoja hieman, mutta saavutti merkittävän parannuksen kannattavuudessa (Dawson 2019). Pienet hinnankorotukset oikein kohdennettuina voivat vaikuttaa merkittävästi yrityksen tulokseen, kunhan hinnankorotukset tehdään fiksulla tavalla ja myös hyvin perustellen.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

LAB-ammattikorkeakoulu

Sirkiä Jukka

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Blogikirjoitus

Emojulkaisun tyyppi

Verkkoalusta

Yleisö

Ammatillinen

Vertaisarvioitu

Ei-vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

D1 Artikkeli ammattilehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Lehti

LAB Focus

Kustantaja

LAB-ammattikorkeakoulu

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Suomi

Kustantajan kansainvälisyys

Kotimainen

Kieli

suomi

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä