undefined

The role of individuals as stakeholders in B2B marketing for sustainable innovation

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Vojdanian, Sajjad; Mortazavi, Sina; Kuivalainen, Olli; Faroque, Anisur

Tiivistelmä

Sustainable innovation is essential for businesses to address sustainability challenges and maintain competitiveness. However, many sustainable innovations fail to reach the goals and objectives. Strategic niche management (SNM), a means for diffusing sustainable innovation, is a process that facilitates the adoption of new sustainable technologies and innovations. In sectors where SNM has been applied, including renewable energy, transportation, and sustainable agriculture, maintaining market presence has proven to be a common obstacle. To address this gap, first, we examine the potential of business-to-business (B2B) marketing as a strategy for SNM in the sustainable products market. Then, to explore this strategy further, we examine the roles of individuals and organizations at the micro and macro levels, respectively, in B2B marketing. The study also highlights the impact of individuals as stakeholders on decision-making and setting environmental policies at the micro level as well as supporting niche market development. The findings of this research not only contribute to an understanding of the relationship between B2B marketing and SNM but also provide valuable insights on how businesses can utilize B2B marketing to drive sustainable innovation. Future research could explore case studies as a method for examining how to implement B2B marketing strategies for SNM in different industries and contexts.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Vaasan yliopisto

Faroque Anisur R.

Lappeenrannan–Lahden teknillinen yliopisto LUT

Kuivalainen Olli Orcid -palvelun logo

Mortazavibabaheidari Seyedsina

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun toimittajat

Ivanova-Gongne, Maria; Torkkeli, Lasse; Koporcic, Nikolina; Barner-Rаsmussen, Wilhelm

Kustantaja

Routledge

Artikkelinumero

Chapter 2

Sivut

31-47

Julkaisu­foorumi

5876

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Rinnakkaistallenteen lisenssi

Muu lisenssi

Rinnakkaistallenteen julkaisuviiveen (embargo) päättymispäivä

21.12.2025

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.4324/9781003388036-4

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä