undefined

Individuals in B2B marketing - An introduction to the book

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Ivanova-Gongne, Maria; Torkkeli, Lasse; Koporcic, Nikolina; Barner-Rasmussen, Wilhelm

Tiivistelmä

This book provides fresh perspectives that place individuals at the center of the business-to-business (B2B) marketing landscape. It underscores the critical role of individuals in the complex web of business interactions, emphasizing their embeddedness across contexts. The perspectives offered in this book particularly illustrate the importance of individual sensemaking, as well as the impact of sensemaking coupled with contextual embeddedness on managerial and organizational actions. Thus, recognizing the significance of individuals in B2B marketing is essential for a comprehensive understanding of this dynamic field. This book aims to provide various perspectives on individuals in B2B marketing. The chapters are organized into three main parts: (1) a contextualized individual, (2) a sensemaking individual, and (3) an acting individual. Each part contains four chapters, containing both conceptual and empirical knowledge. By covering a vast array of topics, this book serves as a valuable resource for scholars, post-graduate students, and practitioners seeking theoretical and practical wisdom in the realm of individuals in B2B marketing.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Åbo Akademi

Ivanova-Gongne Maria Orcid -palvelun logo

Barner-Rasmussen Wilhelm Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun toimittajat

Ivanova-Gongne, Maria; Torkkeli, Lasse; Koporcic, Nikolina; Barner-Rаsmussen, Wilhelm

Kustantaja

Routledge

Sivut

1-7

Julkaisu­foorumi

5876

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.4324/9781003388036-1

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä