undefined

ECEC educators’ Attitudes and Perceptions Toward and Supportive Role in children’s Digital Gameplay : The Emotion Detectives Game as an example

Julkaisuvuosi

2025

Tekijät

Lipponen, Sari; Eklund, Kenneth; Laakso, Marja-Leena; Koivula, Merja; Huttunen, Kerttu

Tiivistelmä

Today, digital games are considered important tools for learning, but using them in early childhood education and care (ECEC) has raised the question of educators’ roles when children play an educational digital game. The aim of this study was to explore how ECEC educators differed in their attitudes and perceptions toward and ways of supporting children’s digital gameplay and how these differences were associated with children’s gameplay. The data were collected by interviewing seven ECEC educators in four ECEC groups in which 30 children aged 5–6 years played an educational Emotion Detectives game. The log data were also analyzed. Research Findings: Based on the differences in support discovered, the educators were found to represent two groups: a non-supportive group (NSG) and a supportive group (SG). Compared to the NSG, the children in the SG played more and were more successful in their gameplay. Practice or Policy: The findings of this study emphasize the importance of organizing regular gameplay sessions when children’s development is supported using educational games and of monitoring that all children have opportunities to get enough practice by playing. In addition, educators need to familiarize themselves with the game to be able to discuss it with children, motivate them to play, and help on demand.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Eklund Kenneth Orcid -palvelun logo

Laakso Marja-Leena Orcid -palvelun logo

Koivula Merja Orcid -palvelun logo

Lipponen Sari

Oulun yliopisto

Huttunen Kerttu Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Routledge

Volyymi

36

Numero

1

Sivut

145-164

Julkaisu­foorumi

54907

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Psykologia; Kasvatustieteet; Muut humanistiset tieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1080/10409289.2024.2360881

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä