Generation Z's perceptions of a good life beyond consumerism : Insights from the United States and Finland
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Grénman, Miia; Hakala, Ulla; Mueller, Barbara; Uusitalo, Outi
Tiivistelmä
This paper examines Generation Z consumers' perceptions of a good life beyond consumerism and how their perceptions and practices have evolved during crises and the cultural context in which they live. We present a unique theoretical and empirical cross-cultural investigation which focuses on the ecological crisis and COVID-19 pandemic, and the changes they have caused to Gen Zs' daily lives in the United States (California) and Finland. Two large qualitative data sets were collected through focus group interviews and open- and closed-ended surveys before and during COVID-19 and analyzed via the PERMA framework. Findings revealed that Gen Zs' pathways that lead to a good life include: healthy behaviors and balance; positive and meaningful relationships; happiness and positivity; meaningful things; productivity and goals; and daily routines. Findings also indicated that since COVID-19, Gen Zs are increasingly shifting toward virtuous behaviors and eudaimonic-oriented life, in which moderation, meaningfulness, and self-realization play key roles. Gen Zs are characterized as a global consumer cohort and a driver of change for a sustainable future, thus understanding how these future professionals, leaders, and mainstream consumers perceive a good life provides theoretical and practical insights into how to provide ecologically sustainable well-being for nature and future generations.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Volyymi
48
Numero
1
Artikkelinumero
12994
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1111/ijcs.12994
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä