undefined

Generation Z's perceptions of a good life beyond consumerism : Insights from the United States and Finland

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Grénman, Miia; Hakala, Ulla; Mueller, Barbara; Uusitalo, Outi

Tiivistelmä

This paper examines Generation Z consumers' perceptions of a good life beyond consumerism and how their perceptions and practices have evolved during crises and the cultural context in which they live. We present a unique theoretical and empirical cross-cultural investigation which focuses on the ecological crisis and COVID-19 pandemic, and the changes they have caused to Gen Zs' daily lives in the United States (California) and Finland. Two large qualitative data sets were collected through focus group interviews and open- and closed-ended surveys before and during COVID-19 and analyzed via the PERMA framework. Findings revealed that Gen Zs' pathways that lead to a good life include: healthy behaviors and balance; positive and meaningful relationships; happiness and positivity; meaningful things; productivity and goals; and daily routines. Findings also indicated that since COVID-19, Gen Zs are increasingly shifting toward virtuous behaviors and eudaimonic-oriented life, in which moderation, meaningfulness, and self-realization play key roles. Gen Zs are characterized as a global consumer cohort and a driver of change for a sustainable future, thus understanding how these future professionals, leaders, and mainstream consumers perceive a good life provides theoretical and practical insights into how to provide ecologically sustainable well-being for nature and future generations.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Turun yliopisto

Hakala Ulla

Grenman Miia

Jyväskylän yliopisto

Grénman Miia Orcid -palvelun logo

Uusitalo Outi Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Wiley

Volyymi

48

Numero

1

Artikkelinumero

12994

Julkaisu­foorumi

58350

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1111/ijcs.12994

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä