undefined

The temporal development of teachers’ attitudes on entrepreneurship education – A latent growth curve analysis

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Joensuu-Salo, Sanna; Hämäläinen, Minna; Peltonen, Kati; Raappana, Anu

Tiivistelmä

This research explores the attitudes of teachers working in Finnish Universities of Applied Sciences (UAS) on the importance and interest of entrepreneurship education and the stability of those attitudes in three years. A longitudinal data of three-waves consists of 204 answers from Finnish UAS teachers. Latent growth curve modelling reveals notable variations in the attitudes among individuals and their long-term stability. Prior entrepreneurship-related training and perceived university support have a positive impact on teachers' attitudes, contributing to their formation, and attitudes tend to persist over time. Our results emphasize the importance of early career support and entrepreneurship training for teachers.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Seinäjoen ammattikorkeakoulu

Joensuu-Salo Sanna Orcid -palvelun logo

LAB-ammattikorkeakoulu

Peltonen Kati Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Elsevier

Volyymi

144

Artikkelinumero

104600

Julkaisu­foorumi

68080

Julkaisufoorumitaso

3

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede; Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1016/j.tate.2024.104600

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä