undefined

Development of reading and arithmetic skills across Grades 1 to 4 in two groups of children receiving part-time special education.

Julkaisuvuosi

2021

Tekijät

Virinkoski, Riitta; Eklund, Kenneth; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Holopainen, Leena; Aro, Mikko

Tiivistelmä

This study investigated why some Finnish students receive part-time special education in Grade 1, duration of that support, and its relation to student reading fluency, reading comprehension, and arithmetic fluency development. The participants included two groups from Grade 1 receiving part-time special education (1–2 years vs. 3–4 years) and a control group comprising the remaining participants from the study. Teachers identified reading and expressive language difficulties as the main reasons for part-time special education in Grade 1. By Grade 4, students who received support until Grade 1 or 2 caught up the level of the control group especially in reading fluency. Students who had received support until Grade 3 or 4 exhibited more persistent and overlapping difficulties with attention, receptive language, memory, and motivation. Additionally, by Grade 4, differences from the control group remained statistically significant for all three skills. Implications for enhancing special education interventions for students with persistent and overlapping learning difficulties are discussed.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Eklund Kenneth Orcid -palvelun logo

Lerkkanen Marja-Kristiina Orcid -palvelun logo

Aro Mikko Orcid -palvelun logo

Virinkoski Riitta Orcid -palvelun logo

Holopainen Leena

Itä-Suomen yliopisto

Holopainen Leena

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Elsevier

Volyymi

85

Sivut

101956

Julkaisu­foorumi

62541

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Alankomaat

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1016/j.lindif.2020.101956

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä