Chambers Philip
Kuvaus
Philip's research focuses on understanding how gamification can be used in decision-making in forestry planning and policy contexts. He is interested in seeing if games, playful interactions, and technology such as drones and VR can be utilised to engage stakeholders in participatory processes better and collect data to support multi-criteria decision-making.
Avainsanat
Forestry, Gamification, Forest planning, Decision support systems, Forest information systems
Affiliaatiot
Itä-Suomen yliopisto
Doctoral Researcher
Faculty of Science and Forestry, School of Forest Sciences
2021 - nykyhetki
Lähde: ORCID
Tampereen yliopisto
Visiting Researcher/Doctoral Candidate
2021 - nykyhetki
Lähde: ORCID
Luonnonvarakeskus
Visiting Specialist/Scientist
2023 - 2025
Lähde: ORCID
Koulutus (1)
BSc. (Hons) Ecological Science: Forestry
1999 - 2004
University of Edinburgh
Julkaisut (4)
2024
Avoin saatavuus
Vertaisarvioitu
International journal of human-computer interaction
Avoin saatavuus
Vertaisarvioitu
Landscape and urban planning
Avoin saatavuus
Vertaisarvioitu
Myönnetty rahoitus (1)
Pelilliset elementit metsänomistajien päätöksen teon tukemisessa - Tutkimus digitaalisen metsänomistajapalvelun pelillistämisestä
Foundation of the Central Union of Agricultural and Forestry Producers
2022 - nykyhetki
Aktiviteetit ja palkinnot (3)
Jäsenyys
Member
European Forum on Urban Forestry
2024
Kansainvälinen yhteistyö: Ei
Jäsenyys
Student Member
Association for Computing Machinery
2024
Kansainvälinen yhteistyö: Ei
Jäsenyys
Member
Suomen Metsätieteellinen Seura
2022
Kansainvälinen yhteistyö: Ei