#SomeAgents aineisto

Kuvaus

The study data were obtained through an online survey conducted in Finland and the UK to study social media, brands and its effects on young people aged 15–30. The online survey resulted in a total of 2,674 responses, all the corresponding respondents reported using social media. The data were gathered in the spring of 2019 through a survey company Suomen Online tutkimus utilizing an online panel. The data were anonymous, and consisted only of those individuals reporting to use social media. The data consists of multiple choice questions and open ended questions. Data was collected utilizing both established survey measurement tools (eg. social media attitude scale, parasocial interaction scale) and statements built especially for this data collection Data files will be published in 2023.
Näytä enemmän

Julkaisuvuosi

2021

Aineiston tyyppi

Tekijät

Viestintätieteiden laitos

Luoma-aho, Vilma Orcid -palvelun logo - Oikeuksienhaltija, Tekijä

Kauppakorkeakoulu

Valentini, Chiara Orcid -palvelun logo - Muu tekijä

Reinikainen, Hanna Orcid -palvelun logo - Muu tekijä

Syvänen, Salla Orcid -palvelun logo - Muu tekijä

Macquarie University - Muu tekijä

The University of Oklahoma - Muu tekijä

Tuntematon

Bessarabova, Elena - Muu tekijä

Bowden, Jana - Muu tekijä

Tsetsura, Katerina - Muu tekijä

Projekti

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede; Media- ja viestintätieteet

Kieli

englanti, suomi

Saatavuus

Embargo

Lisenssi

Muu (Ei avoin)

Avainsanat

trust, young people, social media, #socialMedia #youngPeople, transparency

Asiasanat

nuoret, sosiaalinen media, läpinäkyvyys, brändit, luottamus

Ajallinen kattavuus

undefined

Liittyvät aineistot