Tampereen kaupungin aikuissosiaalityön asiakaskysely 2014

Kuvaus

Tutkimuksessa kartoitettiin Tampereen kaupungin Sarviksen sosiaaliaseman asiakkaiden mielipiteitä tämänhetkisten palveluiden tasosta. Kyselyn teemoja ovat toimeentulotuki, asiakaskäynnit, palvelun vaikuttavuus ja tiedonsaanti. Aluksi selvitettiin vastaajien mielipiteitä toimeentulotuen hakemisesta. Seuraavaksi kysyttiin Sarviksen sosiaaliaseman sijainnista ja palvelujen saatavuudesta. Vastaajilta kysyttiin asiakaskohtaamisista ja palvelun laadusta sekä siitä, millaiseksi he kokevat oman asemansa kohtaamisessa työntekijän kanssa. Seuraavaksi tiedusteltiin palvelun vaikuttavuutta kysymällä, miten sosiaalitoimen asiakkuus on vaikuttanut omaan elämäntilanteeseen, onko palvelu vastannut odotuksia ja miten vastaajat suhtautuvat tulevaisuuteensa. Lopuksi selvitettiin, mistä vastaajat ovat saaneet tietoa tarvitsemistaan sosiaalityön ja toimeentulotuen palveluista. Taustamuuttujina ovat syntymävuosi, sukupuoli, koulutus, perhemuoto, perheeseen kuuluvien alle 18-vuotiaiden lasten määrä, ammattiasema, työttömyysaika, äidinkieli, pääasiallisen palvelun asiakkuus, asioiko ensimmäistä kertaa ja tämänhetkisen asiakkuuden kesto.
Näytä enemmän

Julkaisuvuosi

2021

Aineiston tyyppi

Tekijät

City of Tampere - Tekijä

SOS II -hanke (Tampereen kaupunki, STM:n Kaste-ohjelma) - Tekijä

SOS II project (City of Tampere, Kaste programme by Ministry of Social Affairs and Health (STM)) - Tekijä

Tampere University - Tekijä

Tampereen kaupunki - Tekijä

Tampereen yliopisto - Tekijä

University of Tampere. School of Social Sciences and Humanities

Kuusisto, Katja - Tekijä

Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto - Julkaisija

Projekti

Muut tiedot

Tieteenalat

YHTEISKUNTATIETEET

Kieli

suomi

Saatavuus

Saatavuutta rajoitettu

Lisenssi

Muu (Ei avoin)

Avainsanat

social services, social security, sosiaaliturva, Sosiaalipalveluiden käyttö ja saatavuus, Specific social services: use and availability, sosiaalipalvelut, social security benefits, toimeentulotuki, social work, sosiaalityö, tiedonsaanti, customer service, aikuissosiaalityö, asiakaskokemus

Asiasanat

Ajallinen kattavuus

undefined

Liittyvät aineistot