Datasets of the project "Get Involved! Learning in Primary School": Codebook

Kuvaus

This codebook is related to the research project “Get Involved! Learning in Primary School”, which investigated the roles of parents and teachers in shaping children's academic achievement, motivation, and behavior throughout primary education. The study aimed to identify both direct and indirect longitudinal mechanisms, as well as the combined effects of home and school learning environments, in promoting optimal learning outcomes. Special attention was given to instructional and emotional support, as well as potential bidirectional (evocative) effects between children and their learning environments. Codebook provides detailed information on the datasets, including description of data collection procedures, participants and variables.
Näytä enemmän

Julkaisuvuosi

2025

Aineiston tyyppi

Tekijät

Psykologian laitos

Silinskas, Gintautas - Tekijä, Oikeuksienhaltija

Baranauskaitė, Emilė - Muu tekijä

Cepaite, Laura - Muu tekijä

Davolyte, Justina - Muu tekijä

Dovidaitytė, Emilija - Muu tekijä

Kiriejevaitė, Monika - Muu tekijä

Letukaite, Rimante - Muu tekijä

Mälkiä, Aino - Muu tekijä

Penkari, Vilma - Muu tekijä

Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta

Hiltunen, Vilija - Muu tekijä

Tuntematon

Leinonen, Milli - Muu tekijä

Vainio, Ida - Muu tekijä

Vilniaus universitetas

Raižienė Saulė - Tekijä

Projekti

Muut tiedot

Tieteenalat

Psykologia

Kieli

englanti, Liettuan kieli

Saatavuus

Avoin

Lisenssi

Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen (CC BY 4.0)

Avainsanat

teachers, parents, Emotionaalinen tuki, Evocative effect, Emotional support, Evokeeraava vaikutus

Asiasanat

Ajallinen kattavuus

undefined

Liittyvät aineistot