Teacher interview data of promoting multiliteracy in health education

Kuvaus

Aineisto sisältää kahdeksan (8) pohjoissuomalaisen terveystiedon opettajan narratiivista haastattelua. Aineisto on osa "There is a lot to practice" Nexus analytical study on promoting multiliteracy in health education -väitöskirjan tutkimusaineistoa. Haastatteluiden keskiössä oli terveystiedon opettajien reflektiot opettajaidentiteetistä, heidän tiedollisista auktoriteettirooleistaan tiedonhankinnan ja arvioinnin yhteydessä, monilukutaidosta ja tämän päivän terveysviestinnästä. Haastattelut äänitettiin ja litteroitiin sanatarkasti QSR NVivoa hyödyntäen. Haastatteluiden pituudet vaihtelivat 56 minuutista 80 minuuttiin. Haastateltavia pyydettiin kertomaan taustastaan, koulutuksestaan, työkokemuksestaan, terveystiedosta (oppiaine), identiteetin rakentamisesta, laaja-alaisista osaamistavoitteista (monilukutaito), oppilaiden itseohjautuvuudesta ja terveyttä koskevan tiedon hankinnasta ja arvioinnista. Haastattelut ovat suomenkielisiä ja ne eivät toistaiseksi ole avoimesti saatavilla.
Näytä enemmän

Julkaisuvuosi

2022

Aineiston tyyppi

Tekijät

Oulun yliopisto - Kuraattori

Tuula Nygård Orcid -palvelun logo - Oikeuksienhaltija, Julkaisija, Tekijä

Projekti

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Kieli

suomi

Saatavuus

Saatavuutta rajoitettu

Lisenssi

Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen (CC BY 4.0)

Avainsanat

health education, teachers, tiedonhankinta, monilukutaito, kognitiivinen auktoriteetti, tiedon arviointi, teacher identity, cognitive authority, critical thinking, information evaluation, information seeking, kriittinen ajattelu, multiliteracy, opettajaidentiteetti, tiedollinen luottohenkilö, trustee

Asiasanat

opettajat, monilukutaito, terveystieto, terveystieto (informaatio)

Ajallinen kattavuus

undefined

Liittyvät aineistot