Kuluttajakysely: ravun kysynnän kasvun esteet
Aloitusvuosi
2011
Päättymisvuosi
2012
Tavoitteet
Tutkimuksen tarkoituksena on tuottaa tietoa kotimaisten rapujen kysynnästä ja siihen vaikuttavista tekijöistä. Perusajatuksena on, että tuotantoa, tuotteistusta ja tuotteita sekä kauppaa voidaan kehittää, kun kehittämisen tarpeet on selvitetty asiakaslähtöisesti. Keväällä 2011 alkavassa väestörekisteriotantaan perustuvassa kyselytutkimuksessa pyritään kuvaamaan tyypilliset rapujen kuluttajat ja etsimään potentiaalisia uusia kuluttajaryhmiä maan eri osista.
Osallistujat
Vastuuorganisaatio
Alkuperäinen vastuuorganisaatio
Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos
Henkilöt
Pursiainen Markku
Liittyvät organisaatiot
Jyväskylän yliopisto
Tulokset
Tulokset ja vaikuttavuus
Hanke paljastaa asiakasnäkökulmasta koko raputalouden arvoketjussa esiintyviä ongelmia ja tuottaa uu-denlaista ja käyttökelpoista tietoa ennen muuta rapujen kulutuksen kasvattamiseen liittyvistä kehittämis-tarpeista ja toimenpiteistä, joilla voidaan edistää kotimaisten rapujen menekkiä.
Muut tiedot
Avainsanat
Consumer surveys, Crayfish, Crayfish economy, Crayfish markets, Jokirapu, Kyselytutkimus, Noble crayfish, Rapukauppa, Raputalous, Signal crayfish, Täplärapu