Kuluttajakysely: ravun kysynnän kasvun esteet

Aloitusvuosi

2011

Päättymisvuosi

2012

Tavoitteet

Tutkimuksen tarkoituksena on tuottaa tietoa kotimaisten rapujen kysynnästä ja siihen vaikuttavista tekijöistä. Perusajatuksena on, että tuotantoa, tuotteistusta ja tuotteita sekä kauppaa voidaan kehittää, kun kehittämisen tarpeet on selvitetty asiakaslähtöisesti. Keväällä 2011 alkavassa väestörekisteriotantaan perustuvassa kyselytutkimuksessa pyritään kuvaamaan tyypilliset rapujen kuluttajat ja etsimään potentiaalisia uusia kuluttajaryhmiä maan eri osista.

Osallistujat

Vastuuorganisaatio

Alkuperäinen vastuuorganisaatio

Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos

Henkilöt

Pursiainen Markku

Liittyvät organisaatiot

Jyväskylän yliopisto

Tulokset

Tulokset ja vaikuttavuus

Hanke paljastaa asiakasnäkökulmasta koko raputalouden arvoketjussa esiintyviä ongelmia ja tuottaa uu-denlaista ja käyttökelpoista tietoa ennen muuta rapujen kulutuksen kasvattamiseen liittyvistä kehittämis-tarpeista ja toimenpiteistä, joilla voidaan edistää kotimaisten rapujen menekkiä.

Muut tiedot

Avainsanat

Consumer surveys, Crayfish, Crayfish economy, Crayfish markets, Jokirapu, Kyselytutkimus, Noble crayfish, Rapukauppa, Raputalous, Signal crayfish, Täplärapu