Oppimisympäristöjen luominen oppilaiden kasvun ajattelutavan tukemiseks
Rahoitetun hankkeen kuvaus
Yksilöihin kohdistuvat kasvun ajattelutavan interventiot ovat saavuttaneet suosiota, mutta niiden efektit ovat usein vain lyhytikäisiä. Oppimisympäristön muokkaamisen vaikutusta oppilaiden ajattelutapaan ja akateemisiin saavutuksiin on kuitenkin tutkittu vähän. Ilman riittävää oppimisympäristöjen huomiointia yksilöihin kohdistuvat interventiot eivät todennäköisesti onnistu, koska oppilaat kohtaavat usein ympäristössään ristiriitaisia käytäntöjä kasvun ajattelutavan mallin kanssa. Tämä projekti pyrkii korjaamaan tätä kuilua tarkastelemalla eksplisiittisiä ja implisiittisiä tapoja, joilla koulut, opettajat ja vertaiset muokkaavat peruskoulun oppilaiden ajattelutapaa. Se yhdistää laajamittaisten kyselyaineistojen analyysit uusien aineistojen kanssa, jotka on kerätty luokkahuonehavainnoinneilla ja sosiaalisilla verkostoilla. Tulokset tarjoavat opettajille konkreettisia tapoja soveltaa tehokkaasti kasvun ajattelutapaa käytännön työssä.
Näytä enemmänAloitusvuosi
2023
Päättymisvuosi
2027
Myönnetty rahoitus
Muut tiedot
Rahoituspäätöksen numero
354742
Tieteenalat
Psykologia
Tutkimusalat
Kehitys- ja kasvatuspsykologia