Fyysisesti aktiiviset oppitunnit lukiossa
Akronyymi
PAAL
Rahoitetun hankkeen kuvaus
Tämä monialainen tutkimushanke lisää ymmärrystä opettajien ja oppilaiden kokemuksista ja sitoutumisesta fyysisesti aktiivisilla lukuaineiden oppitunneilla lukiossa. Tutkimuksessa selvitetään myös fyysisesti aktiivisten oppituntien välittömiä vaikutuksia oppimisen kognitiivisiin edellytyksiin sekä tilannekohtaiseen sitoutumiseen. Tutkimuskonsortiossa yhdistyy vahva osaaminen opetuksesta, oppimisesta ja fyysisen aktiivisuuden vaikutuksista oppimiseen. Tämä mahdollistaa ilmiön monitieteisen tarkastelun sekä oppilaiden että opettajien näkökulmasta eri tasoilla (kerätyt kokemukset ja mitatut oppimisen edellytykset). Tulosten pohjalta luodaan suosituksia fyysisesti aktiivisista luokkahuonekäytänteistä opettajille ja opettajankouluttajille aineenopettajien osaamisen tukemiseksi sekä ennen kaikkea oppilaiden oppimisen ja hyvinvoinnin edistämiseksi.
Näytä enemmänAloitusvuosi
2023
Päättymisvuosi
2027
Myönnetty rahoitus
Rooli Suomen Akatemian konsortiossa
Johtaja
Muut osapuolet
Muut tiedot
Rahoituspäätöksen numero
355350
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Tutkimusalat
Kasvatustieteet