Fyysisesti aktiiviset oppitunnit lukiossa

Akronyymi

PAAL

Rahoitetun hankkeen kuvaus

Tämä monialainen tutkimushanke lisää ymmärrystä opettajien ja oppilaiden kokemuksista ja sitoutumisesta fyysisesti aktiivisilla lukuaineiden oppitunneilla lukiossa. Tutkimuksessa selvitetään myös fyysisesti aktiivisten oppituntien välittömiä vaikutuksia oppimisen kognitiivisiin edellytyksiin sekä tilannekohtaiseen sitoutumiseen. Tutkimuskonsortiossa yhdistyy vahva osaaminen opetuksesta, oppimisesta ja fyysisen aktiivisuuden vaikutuksista oppimiseen. Tämä mahdollistaa ilmiön monitieteisen tarkastelun sekä oppilaiden että opettajien näkökulmasta eri tasoilla (kerätyt kokemukset ja mitatut oppimisen edellytykset). Tulosten pohjalta luodaan suosituksia fyysisesti aktiivisista luokkahuonekäytänteistä opettajille ja opettajankouluttajille aineenopettajien osaamisen tukemiseksi sekä ennen kaikkea oppilaiden oppimisen ja hyvinvoinnin edistämiseksi.
Näytä enemmän

Aloitusvuosi

2023

Päättymisvuosi

2027

Myönnetty rahoitus


Tuija Tammelin Orcid -palvelun logo
277 976 €

Rooli Suomen Akatemian konsortiossa

Johtaja

Muut osapuolet

Partneri
Oulun yliopisto (355351)
221 596 €

Rahoittaja

Suomen Akatemia

Rahoitusmuoto

Akatemiahanke

Muut tiedot

Rahoituspäätöksen numero

355350

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Tutkimusalat

Kasvatustieteet