Interactive Network Branding: Lisäämässä pienyritysten sietokykyä kriisiaikoina
Rahoitetun hankkeen kuvaus
Nopeasti muuttuvilla markkinoilla pienten ja keskisuurten eli pk-yritysten haasteena on luoda uutta ja innovoida, ja samalla olla sekä kilpailukykyinen että vastuullinen. Tämä on vakava haaste siksi, että turbulenssista ja jatkuvasta muutoksesta on tullut ”uusi normaali”. Koronakriisi on myös korostanut yritysten tarvetta luoda vastuullisia brändejä, mutta useimmilla pk-yrityksillä ei ole varaa brändistrategiaan tai -johtajaan. Ratkaisuna näihin haasteisiin tässä hankkeessa luodaan Interactive Network Branding (INB) -malli, jota voidaan hyödyntää pk-yritysten liiketoimintastrategiana. Mallin avulla yritykset yhteistyökumppaneineen voivat luoda uutta ja innovoida, sekä kehittää toimintaansa vastuullisesti. Hankkeen tulokset voivat uudistaa koko pk-yrityksiä koskevan tutkimuksen kentän. Lisäksi hanke auttaa suomalaisia pk-yrityksiä toipumaan koronakriisistä antaen niille tutkimukseen perustuvia, brändiä ja verkostoitumista vahvistavia työkaluja, tukien samalla niiden kilpailukykyä.
Näytä enemmänAloitusvuosi
2023
Päättymisvuosi
2027
Myönnetty rahoitus
Muut päätökset
367566
Akatemiatutkijan tehtävä(2024)
541 035 €
Rooli Suomen Akatemian konsortiossa
Johtaja
Muut tiedot
Rahoituspäätöksen numero
355949
Tieteenalat
Muu tekniikka
Tutkimusalat
Tuotantotalous