Interactive Network Branding: Lisäämässä pienyritysten sietokykyä kriisiaikoina

Interactive Network Branding: Lisäämässä pienyritysten sietokykyä kriisiaikoina

Rahoitetun hankkeen kuvaus

Nopeasti muuttuvilla markkinoilla pienten ja keskisuurten eli pk-yritysten haasteena on luoda uutta ja innovoida, ja samalla olla sekä kilpailukykyinen että vastuullinen. Tämä on vakava haaste siksi, että turbulenssista ja jatkuvasta muutoksesta on tullut ”uusi normaali”. Koronakriisi on myös korostanut yritysten tarvetta luoda vastuullisia brändejä, mutta useimmilla pk-yrityksillä ei ole varaa brändistrategiaan tai -johtajaan. Ratkaisuna näihin haasteisiin tässä hankkeessa luodaan Interactive Network Branding (INB) -malli, jota voidaan hyödyntää pk-yritysten liiketoimintastrategiana. Mallin avulla yritykset yhteistyökumppaneineen voivat luoda uutta ja innovoida, sekä kehittää toimintaansa vastuullisesti. Hankkeen tulokset voivat uudistaa koko pk-yrityksiä koskevan tutkimuksen kentän. Lisäksi hanke auttaa suomalaisia pk-yrityksiä toipumaan koronakriisistä antaen niille tutkimukseen perustuvia, brändiä ja verkostoitumista vahvistavia työkaluja, tukien samalla niiden kilpailukykyä.
Näytä enemmän

Aloitusvuosi

2023

Päättymisvuosi

2027

Myönnetty rahoitus

Nikolina Koporcic Orcid -palvelun logo
713 219 €

Nikolina Koporcic-Nietola Orcid -palvelun logo
172 184 €

Muut päätökset

367566
Akatemiatutkijan tehtävä(2024)
541 035 €

Rooli Suomen Akatemian konsortiossa

Johtaja

Rahoittaja

Suomen Akatemia

Rahoitusmuoto

Akatemiatutkijan tehtävä

Muut tiedot

Rahoituspäätöksen numero

355949

Tieteenalat

Muu tekniikka

Tutkimusalat

Tuotantotalous