undefined

Drawing the premises for personalized learning : illustrations of management and accounting

Julkaisuvuosi

2021

Tekijät

Aaltola, Pasi; Manninen, Ari

Tiivistelmä

This paper reports on a teaching innovation using participant-generated drawings. Experienced managers were asked to produce a drawing to illustrate their work from an accounting perspective. The drawings were then used to make the managerial context of the participants the explicit starting point for personalized executive learning. This study is the first in the sphere of accounting education and research to take drawing seriously as a learning method. The results of the experiment show how drawing can be further used as a tool in management education by facilitating the visualization of the managerial contexts participants work within.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Aaltola Pasi Orcid -palvelun logo

Manninen Ari

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Elsevier

Volyymi

54

Artikkelinumero

100698

Julkaisu­foorumi

59441

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Avoimen saatavuuden kirjoittajamaksu €

1101

Avoimen saatavuuden kirjoittajamaksun vuosi

2020

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1016/j.jaccedu.2020.100698

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä